Tekne Römorku
Türkiye, yani ülkemiz üç tarafı denizlerle çevrili olan bir ülkedir. Sadece üç tarafının denizlerle çevrili olmasından kaynaklı olmadan ayrıca bir de ülke içerisindeki pek çok noktada ciddi anlamda büyük denebilecek seviyede göller ve akarsular bulunmaktadır. Bu göllerde ve akarsularda ülkemizde balıkçılık faaliyetleri profesyonel ve amatör anlamda ciddi seviyelerde devam etmektedir. Balıkçılığın yine en çok yaygın olarak devam ettiği bölgelerde bir tanesi ve başı çekeni kesinlikle Karadeniz bölgesidir. Karadeniz Bölgesi'ndeki balıkçılar amatör ve profesyonel olarak ikiye ayrılmaktadır. Profesyonel balıkçılar büyük balıkçı gemileri ve büyük balıkçı tekneleri ile işlemlerini sürdürürken amatör balıkçılar ise daha küçük fiber ya da ahşap ya da çelik tekneleri ile balık tutma amacı içine girmektedirler. Bu ve benzeri durumlarda da insanların haliyle bu tekneleri ya da sandalları sahile indirmek için ve denize indirmek için yani birer tekne romorkuna ihtiyaç duymaktadırlar.
Tekne romorku bazen standart üretilse de bazen ise bir genellikle ebatları farklı olan genişlik ve yükseklikleri farklı olan teker ve dingil özellikleri farklı olan ve yine aynı şekilde söküp takma özellikleri ve apartları farklı olan ve yine trafik uyarı işaret levhaları belirli standartlara göre üretilse de yine kendi içerisinde daha fazla özellik taşıyan ya da daha az özellik taşıyan seçenekleri mevcuttur. Tam olarak bu durumlarda insanlar pek çok farklı şekillerde tekne romorku üretmektedir. Üretilen bu tekne romorku, farklı kapasitelerde yükteki tekneleri taşıyabileceklerdir.
Bu tekne römorkları kendi içlerinde birer makara sistemi bulundurmaktadır ki denizden teknelerin ya da sandalların rahatça çekilebilmesi için bu makara sistemleri kullanılmaktadır. Yine aynı şekilde kendi içerisinde kimi tekne romorku 2 adet teker kullanırken, kimi tekne romorkunda ise 4 adet teker bulunmaktadır. Bu farklılıkların oluşmasının birinci sebebi, insanların bu römorkların taşıma kapasitesinin yüksek olmasını istemelerinden kaynaklıdır. Taşıma kapasitesi yüksek olan römorklar haliyle 2 teker yerine 4 teker kullanmak durumunda olacaktır. Bu durum da fiyatlar açısından belli başlı farklar oluşturcaktır ve insanların taleplerine göre yapılan üretimlerde de fiyatlarda belirli aralıklarla oluşacak farklılıklar olacaktır.